понедельник, 28 марта 2016 г.

Мій досвід роботи

Позитивними змінамиДержавного стандарту є:
  • забезпеченнянаступностізмістудошкільної та початковоїосвіти;
  • особистісно-орієнтованийпідхід в навчально-виховномупроцесіпочатковихкласівнавчальнихзакладів;
  • формуванняключових компетентностей учнівпочатковихкласів, зокремазагальнокультурної, громадянської, здоров'язбережувальної, інформаційно-комунікаційної;
  • розробленняєдиногозмісту стандарту дляусіхмовнавчання;
  • використанняздоров’язбережувальнихтехнологій;
  • екологічнаспрямованістьосвіти;
  • вивченняіноземноїмови з 1-го класу в усіхзагальноосвітнихзакладах;
  • введенняновоїосвітньоїгалузі "Природознавство" та передбачено на вивченняцього предмету по 2 години на тиждень у 1-4-х класах;
  • ознайомлення з інформаційно-комунікативноютехнологією, тому передбаченоБазовимнавчальним планом по 2 години на тиждень у 2-4-х класах курсу "Сходинки до інформатики"
Літературнечитання
метою літературногочитання є формуваннячитацькоїкомпетентностіучнів, яка є базовою складовоюкомунікативної і пізнавальноїкомпетентності, ознайомленняучнів з дитячоюлітературою як мистецтвом слова, підготовкаїх до систематичного вивченнялітератури в основнійшколі.
У процесінавчаннявідбуваєтьсястановленнячитача, щоздатний до самостійноїчитацької, творчоїдіяльності, здійснюєтьсяйогомовленнєвий, літературний, інтелектуальнийрозвиток, формуються морально-естетичніуявлення і поняття, збагачуютьсяпочуття, виховується потреба у систематичномучитанні.
Для досягненнязазначеної мети передбачаєтьсявиконання таких завдань:
  • формування в учнівнавичкичитання як виду мовленнєвоїдіяльності;
  • ознайомленняучнів з дитячоюлітературою в авторській, жанровій, тематичнійрізноманітності; формування в учнівсоціальних, морально-етичнихцінностей за допомогоюхудожніхобразівлітературнихтворів;
  • формуванняуміньсприймати, розуміти, аналізуватирізнівидилітературних і навчальнихтекстів з використаннямелементарнихлітературознавчих понять;
  • розвитокмовленняучнів, формуванняуміньстворювативласнівисловлювання за змістомпрочитаного (прослуханого);
  • формування в учнівприйомівсамостійноїроботи з різними типами і видами дитячихкнижок; уміньздійснюватипошук, відбірінформації для виконаннянавчально-пізнавальнихзавдань;
  • розвитоктворчоїлітературноїдіяльностішколярів;
  • виховання потреби у систематичному читанні як засобіпізнаннясвіту, самопізнання та загальнокультурногорозвитку.


Зурахуваннямзазначеної мети і завданьмовного компонента освітньоїгалузівиділяютьсятакізмістовілінії: коло читання, навичкачитання, досвідчитацькоїдіяльності і літературнадіяльність.
Виробитивучнівуміннясамостійнопоповнюватисвоїзнанняможливолишетоді, коливчительнавчитькожногозних (навітьітого, хтомаєуповільненемислення, обмеженіздібності) читатисвідомо, швидко, правильно.
Навчитидітейвчитися, прищепитиїмстійкийінтерес до знань, прагненнясамостійнозбагачуватися ними – такезавдання я поставила перед собою.
Тому ключовімоментимоєїроботитакі:
1.       Опрацюваннявсьогоматеріалу повинно спиратися на природнебажаннядитинигратися, фантазувати, діяти.
2.       Використання в своїйроботірозробленінауковцями і практичними педагогами методики формуваннянавичкичитання.
§           Методика професора І.Т Федоренка, яка даєзмогувиробитичіткістьвимови, розвиватиартикуляційнийапарат, швидкість і точністьсприймання (зорові і слуховідиктанти); 
§           Методика багаторазовогоперечитування тексту;
§           Методика Кушніра ( текст начитується на аудіпристрій, дітичитаютьмовчки за читаючим );
§           МетодикаІ.Г.Пальченка. Передбачає роботу з дітьми, якімаютьтехнікучитання 0 – 10 слів (пропонуєслуханнячитаннявчителя, читання за ведучим, читання в парі, з пришвидшенням темпу, переказ з опорою на текст, читання з переходом на невідомийуривок).
§           Методика В.Едігея (робота з деформованими словами).
3.       Формуватинавичкучитаннядопомагаютьрізноманітнівправи і завдання, якіспрямовані на:
§           розвитокмовногоапарату;
§           розвитокправильностівимови, читання;
§           безпомилковесприйняттяслів, речень, тексту;
§           розвиток догадки (антиципації) на різнихрівнях;
§           розвитокшвидкості при читаннівголос і мовчки;
§           розвитокувагита пам’яті  в процесісприйняття.

Інтегрований урок позакласного читання, розвитку мовлення, «Я у світі»
 в 4 класі.
Тема: Найголовнішого очима не побачиш.
Мета: розвивати уміння зіставляти життєві факти, мовні явища, узагальнювати їх; удосконалювати узагальнені способи мовленнєвої діяльності, орфографічні навички, вміння правильно  і точно висловлювати свої думки; вдосконалювати уміння встановлювати між понятійні мовні зв’язки; допомогти дітям усвідомити, якою стає для людини тварина, яку вона приручила, або рослина, що сама виростила; розвивати мислення, спостережливість, уяву; розширяти коло читання, кругозір дітей.
Обладнання: картини, запис пісень; картки з прислів’ями; малюнок Королеви доброти, дружби, чуйності; текст вірша, текст уривка з казки
«Маленький принц»; оповідання В.Сухомлинського «Дятел і дівчинка», малюнки сонечка.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ  Повідомлення теми і завдань уроку
-        Діти, сьогодні у нас незвичний урок позакласного читання і розвитку мовлення. Подивіться, будь ласка, на дошку і  пошепки прочитайте тему уроку. Закрийте очі.
«Найголовнішого очима не побачиш».
-        Поміркуйте, що для вас найголовніше, і як його побачити? Сьогодні ми спробуємо відкрити для себе дуже важливу істину, яка допоможе нам жити і бути щасливими в житті. а для цього вам потрібно буде об’єднати знання з різних наук і ваш життєвий досвід. Спробуємо знайти відповідь на це питання. Відкрийте очі.
ІІІ  Робота над темою уроку
Відкриваємо зошит у якому у вас записано число, класна робота.
1.    Гра «Дружба».
-        Перед вами – рядок літер. Спишіть їх. Підкресліть у цьому рядку шість літер таким чином, щоб ці літери (без зміни своєї послідовності), склали б добре знайоме вам слово.
Ш   І  Д   С   Р    Т     Ь    У     Л   Ж    І   Т   Б   Е    А     Р
- Яке слово отримали? (Дружба). Запишіть це слово.

- Тож давайте згадаємо пісню про дружбу ( 1 куплет і заспів).
-  Про кого була пісня? (Про справжнього друга).
-  Хто ж є справжнім другом? (Той, кому ти потрібен).
Робота за схемою. 
Розгляньте схему і  доберіть потрібні слова.
антоніми     другсиноніми 
          (ворог, недруг)                                                         (товариш, приятель)

Спільнокореневі слова
                       (подруга, дружити, дружний)

1.1.                    Розбір речення :Справжній друг – велика цінність для людини. (Розпов., неокл., двоскл., пош.)                    ======  - - - - - - - -

2.    «Закодовані слова» (вузлики).
-         
-        До нас на урок завітала гостя. Ви дізнаєтесь, хто вона, коли прочитаєте закодовані слова.
Т П А К О Р О Л Е В А Н Д И Б
С Д О Б Р О Т И  Н К У В Р А Ш
П О Р К А Н Д Р У Ж Б И Л О С
Д В А Б Ч У Й Н О С Т І М К У
3.    Робота над прислів’ями.
-        Королева доброти, дружби і чуйності просить вас прочитати «розсипані прислів’я»  і пояснити їх значення.
·       Шукай, а, знайдеш, друга, тримай. (Шукай друга, а знайдеш – тримай)
·       Дружись, а, стережись, лихих, з, добрим. ( З добрим дружись, а стережись – лихих)
·       Красить, не, діла, а, людину, добрі, одяг. (Людину красить не одяг, а добрі діла)
·        

·       Твій, скажу, мені, і,  хто, скажи, ти, я, друг, хто. (Скажи мені хто твій друг, і я скажу – хто ти)
·       Братство, краще, добре, багатства. (Добре братство – краще багатства)
4.    Створення аналогій.
-        Якою темою об’єднані всі ці прислів’я?
-        Діти, а як ви гадаєте, - наш клас дружний?
-        Доведіть це, продовжуючи речення:
·       Наш клас схожий на ......... .
·       Діти нашого класу схожі на ...... .
5.    «Криголам».
-        Цікаве завдання «Криголам» - надайте характеристику справжнього друга за початковими літерами.
Д- добрий, доброзичливий
Р – розумний, радісний
У – уважний
Г – гарний
- Звичайно, це не всі якості справжніх друзів.
- Діти, а ви яких маєте друзів?
- Слова якої частини мови ви назвали?
 - Як пишуться ці слова? Чому?
- А хто ще може бути другом? (Тварина, дерево, квітка, іграшка)
А з чого починається дружба між людьми? (Зі знайомства, посмішки, привітного слова)
6.    Читання вірша.
-        А з чого починається дружба людини з твариною? (Із доброго ставлення, спілкування, турботи)
-        Давайте прочитаємо вірш Марії Овдієнко.
Весело перебирає гладінь ріки,
Дерева гублять на воду листя.
Годую зайчика хлібом з руки,

А він мене любить і не боїться.
-        Який би заголовок дібрали? (Годую зайчика. Мій маленький друг.)
-        Чому зайчик не боїться брати з руки їжу? (Його приручили.)

-        Як? (Оберігали, не лякали, годували.)
-        У кого є такі підопічні тварини, про яких ви піклуєтесь?
-        Як ви з ними поводитесь, як вони до вас ставляться?
-        Чи переживаєте ви за своїх друзів, як почуваєте себе в розлуці з ними?
-        Чи може вам замінити його хтось інший подібний?
-        Кіт, собака .... – це які тварини? (Приручені, домашні)
-        А як ми називаємо тварин, які живуть у лісі, самі здобувають собі їжу? (Дикі.)
-        А чи можна приручити дику тварину, потоваришувати з нею?
-        Я пропоную вам прочитати уривок із казки французького письменника Антуана де Сант – Екзюпері «Маленький принц».
7.    Читання уривка учнями.
Читання ланцюжком.
Фізхвилинка
8.     Міркування за змістом уривка.
-        Чому Маленький принц ставився недовірливо до своєї троянди? (Вона була капризною і гордовитою.)
-        Як Маленький принц приручив Лиса?
-        Яким був Лис для принца до приручення? (Він був звичайнісіньким, як тисячі інших).
-        А після приручення? (Єдиним у світі.)
-        Якою для нього стала троянда після навчання лиса? Чому? (Єдиною, найдорожчою.)
-        Яку таємницю відкрив йому лис? (Тільки серце добре бачить.)
-        Діти, у кожного з нас є серце. Давайте спробуємо скласти словник про серце (все, що спаде на думку, всі вирази, означення, які можна вжити разом із цим словом.)  СЕРЦЕ – ВІДКРИТЕ, МАТЕРИНСЬКЕ, СПИТАТИ, РОЗУМІТИ, ВІДЧУВАТИ, БАЧИТЬ, БЕРЕГТИ, ДАНКО, НІЖНЕ, ДОБРЕ І Т.П.
-        Ми з вами живемо у великому місті. Уявіть, що кожен житель не забув про серце. Що буде у місті, коли кожен буде пам’ятати про серце? (Добро, милосердя, мир, злагода, зникнуть хвороби, настане щасливе життя.)
-        Хотілося б вам жити у такому місті?
-        Пригадайте, як можна сказати про жорстоке серце? (Чорне серце, мов камінь,)
-        Як називають жорстоку людину? (Безсердечна.)
-        Ми почали з вами складати перший словник, скільки дали означень серця! Дома ви продовжити збирати, поповнювати цей словник. Діти, а що означає слова «Брати відповідальність за тих, кого приручив?» (Не можна забувати, покинути, тому що це буде зрада, буде совісно і соромно.)
-        Королева дружби і доброти цікавиться, а як можна облагородити серце? (Стати чуйною, милосердною, доброю людиною.)


-        Дійсно, якщо ваше серденько стане таким, то воно перетвориться на маленьке сонечко, схід якого чекає все живе на землі. Навіть фея не спроможна зробити ваше серце сонечком, але якщо ви прагнете до цього, вам допоможуть всі люди. Від людини з палким серцем ми чекаємо всього доброго і найкращого. Добра людини
-        із доброї скарбниці серця свого виносить добро, а зла – зле. Заздрість, жадоба, злість ніколи не прикрашали людину.
-        Яку ж істину ми відкрили разом із Маленьким принцом?
-        Замисліться тепер, чи є у вашому житті щось таке, як троянда для принца?
-         Якщо так, чи відчули ви десь коло сердечка щось тепле? Чого не опишеш словами?
9.     Читання оповідання «Дятел і дівчинка».
-        Діти, у вас на партах є оповідання Василя Олександровича Сухомлинського «Дятел і дівчинка». Давайте прочитаємо його за особами.
-        Чому плакала дівчинка?
-        Як заспокоював її дятел?
-        Чому він був до яблуньки байдужим?
-        Що б ви побажали дітям, що саджають деревця?
10.                      Хвилинка поезії.
  Діти самостійно підготовлюють вірші або оповідання про доброту, чуйне ставлення, щире серце і т.п.
- Чи перегукується ця поезія з оповіданням В.О.Сухомлинського, з казкою «Маленький принц»?
ІV Підсумок
-  Яку істину ми відкрили для себе?
-  Чи важлива вона у житті?
-   Про таємницю дізналися?
-  У чому людина себе залишає?
V Домашнє завдання
1. Скласти твір – мініатюру за темою «Я такий (а)»- написати ваші якості, як людини.




Комментариев нет:

Отправить комментарий