ПОЧАТКОВА ШКОЛА
У початковій школі мотивація до навчання – виключно
зовнішня. Малюк вчиться заради задоволення, фану, заохочення. Треба також
розуміти, що в дитини вже є невеликий, але досвід навчання. У першокласників
його ще нема, але в 2-3 класах він уже напрацьовується.
1. Нам важливо, щоб, за можливості, не збивався звичний
режим. Це неможливо в повній мірі, він однаково вже збився, але треба створити
новий і намагатись його дотримуватись.
2. Треба, щоб для навчання було окреме місце. Ідеально,
щоб був окремий простір, “кокон”, щоб дитина розуміла: вона туди заходить – і
все, вона вже налаштована на навчання.
3. Важливо, щоб до навчання кликав якийсь сигнал, як
дзвоник – наприклад, будильник телефона. Це має бути приємний звук, якась
улюблена музика – але краще, аби це не був мамин голос. По відношенню до мами і
тата й так буде вдосталь напруги: зараз батьки живуть у змішаних ролях, а
скрізь, де є змішані ролі, – є конфлікти.
4. Оптимально, коли дитина займається 10, максимум 15
хвилин. Потім дзвенить дзвоник, дитина може випити води, порухатись. Ми ж
пам’ятаємо, що живемо в умовах, коли в дитини знижена рухливість і нестача повітря.
5. Пам’ятаймо, що ми – не няньки і за дитину завдання не
робимо. Але деяким дітям важливо, аби ми були в кімнаті, коли вони вчаться.
Можна займатися своїми справами, але потрібна присутність батьків. Час від часу
можна підходити до дитини, питати, як справи, підтримувати її, прикладаючи руку
до місця підтримки – між лопатками на спині. Це таємне місце підвищення
самооцінки, додавання сил.
6. Прекрасно, якщо батькам стане сил зробити з малюками
“Гоґвортс” – тобто створити ігрове середовище. Якщо ми зможемо озброїтись
чарівною паличкою, якою б торкалися лоба дитини і казали: “Ти з усім
впораєшся”. Чарівний будильник у нас уже є, і не завадить знайти для дитини
чарівний камінець мудрості – ну, і для себе принагідно.
7. Ми пам’ятаємо, що дитина перебуває в напрузі – отже,
ми маємо більше, ніж зазвичай, звертати увагу на те, що їй вдається добре. Так
званий метод “зеленої ручки” – підкреслювати не недоліки, а успіхи – особливо
потрібний у режимі підвищеної напруги, коли дитина не дуже впевнена в собі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий