суббота, 13 февраля 2021 г.

 

Добірка ігор з використанням набору «Шість  цеглинок ЛЕГО»

Як зробити урок не просто змістовним, а насправді цікавим для дітей? Це одне з ключових запитань, яке ставить собі кожен вчитель. Відповідь – перетворити урок на захопливу гру!

Для запровадження ігрового навчання вже з 1 вересня всі першачки України отримають індивідуальні набори Lego «Шість цеглинок». Хтось із вчителів обов'язково скептично зазначить, що 6 цеглинок – надзвичайно мало, але насправді все залежить від креативності педагога!

Днями у Харкові на (не)конференцію EdCamp для обміну досвідом зібралися найбільш прогресивні та творчі вчителі з усієї України. Редакція нашого проекту також відвідала цей захід. Однією з ключових в обговоренні була тема НУШ. Звісно, мова йшла і про освітній тренд «Шість цеглинок», набори яких були запропоновані учасникам (не)конференції як роздатковий матеріал. Ділимося прикладами використання цих інструментів на уроках.

 

1. «Візерунки»

Діти вчаться:

помічати і складати візерунки;

експериментувати;

генерувати власні ідеї;

працювати самостійно та в команді

«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Основні завдання:

Діти копіюють візерунок, створений вчителем, і

намагаються його продовжити (дорослий починає створювати візерунок, а діти завершують його). Це завдання виконується 3-4 рази з різними варіантами візерунків.

Необхідно з кожним разом додавати у візерунок пропуски, звертаючи на це увагу дітей.

Запитання до дітей:

Що таке візерунок?

Де зустрічаються візерунки у повсякденні?

Як можна описати цей візерунок?

2. «Запам'ятайки»

Діти вчаться:

утримувати інформацію у пам'яті;

знаходити асоціації;

описувати власні дії.

Основні завдання:

Дорослий бере 2 будь-які цеглинки, з'єднує їх, накриваючи штири. Підіймає цеглинки, щоб усі діти могли побачити, тримає протягом 5 секунд і ховає. Діти копіюють послідовність кольорів та спосіб з'єднання цеглинок.

«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:

Порівняйте свою фігурку з моєю. Вони однакові?

Чим вони відрізняються?

Якщо фігурки відрізняються, що потрібно зробити, щоб вони стали однаковими?

Вправу можна ускладнити, змінивши кількість цеглинок та способи їх з'єднання.

3. «Зміюка-закарлюка»

Діти вчаться:

творчо підходити до вирішення завдання;

працювати в команді;

вигадувати та розповідати історії.

Основні завдання:

У парах діти змішують свої цеглинки та будують змію.

«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:

Яким чином можна передати рух, манеру поведінки, способи

маскування змії?

Що можете розповісти про вашу змію?

Презентуйте свою Зміюку-Закарлюку.

Які запитання можна поставити товаришам, щоб більше дізнатись про їхніх змій.

4. «Спина до спини, або Розуміємо один одного»

Діти вчаться:

описувати свої та чужі дії, пояснювати їх наслідки;

ставити себе на місце інших.

Основні завдання:

Діти сидять або стоять спина до спини, тримають у руках 3 однакові цеглинки. Одна дитина будує певну фігуру, а потім пояснює своєму сусіду, який сидить за спиною, як йому збудувати таку ж.

Після пояснень, дитина будує свою фігурку, не ставлячи питань і не дивлячись на фігуру товариша з пари, який щойно пояснював, як саме треба її скласти.

Діти в парі порівнюють свої фігурки й обговорюють, як йшло будівництво, а потім міняються ролями та виконують ті ж самі завдання.

«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:

Як ви пояснювали товаришеві, що й як необхідно будувати?

Які вказівки були зрозумілими та корисними?

Які виникали складнощі?

5. «Звисайлики»

Діти вчаться:

упевнено братися за нові завдання;

бути уважними, зосереджуватись на завданні, яке виконується в конкретний момент;

експериментувати та робити висновки.

Основні завдання:

Кожна дитина кладе по цеглинці близько до краю столу, а інші приєднує так, щоб вони звисали з поверхні. Основна мета цієї вправи – перевірити, скільки цеглинок може звисати з краю столу.

«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:

Скільки цеглинок ви можете приєднати до тієї, що лежить

на столі? Пам'ятайте, що вам потрібно урівноважувати ті цеглинки, які висять у повітрі.

Яке рішення, на вашу думку, спрацює найкраще?

6. «Підступна вежа»

Діти вчаться:

маніпулювати дрібними речами;

наполегливо працювати, долати труднощі;

розвивати власну тактику виконання завдання.

Основні завдання:

Діти відділяють цеглинки одна від одної у довільному порядку і кладуть їх перед собою. Потім, складаючи вузьким боком до вузького, будують вежу. Після того, як вежу побудовано, можна запропонувати зробити це ще раз, змінивши при цьому «будівельника».

«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:

Як вам вдалося побудувати вежу? Дайте дітям можливість по

черзі розповісти, як вони будували вежу.

Якби вам знову запропонували збудувати вежу, якими б були ваші дії?

Вправи з ЛЕГО на уроках навчання грамоти у 1 класі КДНЗ

НВК "ДНЗ-ЗНЗ-школа  |   ступеня".

ЛЕГО- помічник та наочне пояснення при вивченні звуків та букв. Молодші школярі можуть вивчати букви не тільки у  Букварі , але й будувати їх із деталей конструктора.







Комментариев нет:

Отправить комментарий